Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela, hoe kom je er op en waarom

Op een gegeven moment kreeg ik een boekje van mijn moeder in mijn handen gedrukt die over de Camino Frances (de Franse route) ging.

Gaandeweg was ik dit hele boek weer vergeten. Mede door dat ik uit Muxia kom hoorde ik in mijn jeugd en ook later verhalen over de Apostel Santiago (Jacobus), over de Moren-doder, over de verschijning van de Heilige Maagd Maria aan Santiago en over dat zijn resten na zijn dood door zijn volgelingen in Compostela zijn begraven.

Tijdens een van onze vakanties in mijn geboortestreek begon een kennis enthousiast over een van zijn taken: het ontvangen en begeleiden van pelgrims die de tocht hadden gemaakt en die in Muxia eindigden.

Mijn interesse werd hierna groter en het idee voor een voettocht naar Santiago de Compostela werd steeds reëler.

Mede door dat de voorgenomen USA motorvakantie met mijn zoon niet door kon gaan was dit het moment om de voet tocht in te passen, wat voor de meeste mensen om mij heen als een verrassing kwam. Mijn motto is: wat je graag wil moet je ook doen (maar moet ook eerlijk zeggen dat ik dit zo kan doen om dat ik ook een lieve vrouw

Cool
heb van wie ik heel veel mag).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!