Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

Wandelen in limburg

We zijn net terug van drie dagen Limburg; we waren benieuwd hoe onze conditie en voetjes zich zouden houden bij wandelingen met volle bepakking in de heuvels. De eerste en laatste dag hebben we het kalm aan gedaan (resp. 4 en 3 uur gewandeld), de tussenliggende dag begon het er meer op te lijken (ca. 5,5 uur). De afstanden weten we niet zo precies, omdat we van de ene route overstapten op de andere, maar als we het op iets minder dan 4 km/uur houden, komen we op 15, 11 en ruim 20 km. Niet slecht, al zeg ik het zelf...

Laughing

We hebben onze eerste pelgrims ontmoet, stickers met jacobsschelpen ontdekt en een heuse refugio (St. Gerlach in Houthem). Allerlei soorten paden hebben we bewandeld: gewoon asfalt, klinkers, bospad, stenen, blubber en alles wat daar tussenin zit. We gingen tussen het prikkeldraad door om langs de grazende koeien aan de andere kant van het weiland het pad te kunnen vervolgen. Nico heeft van afgesnoeide takken 2 prima wandelstokken gemaakt. O.a. op de Cauberg in Valkenburg en St. Pietersberg in Maastricht kwamen die ons goed van pas. En zelden hebben Nico het biertje en mij de versgeperste jus d'orange zo lekker gesmaakt als na die zonnige lange dag wandelen!

Over het geheel kunnen we zeggen dat het een paar prima dagen waren, ondanks het gebruikelijke gekrakeel over de juiste richting (links, rechts, noord, zuid, wie kent dat niet?

Undecided
). Het weer zat mee en de wandelingen waren gevarieerd. En... het ziet ernaar uit dat onze conditie en voeten de proef goed hebben doorstaan!

Dit verhaal heb ik overgenomen van http://clary.reismee.nl/ hoef ik zelf dus geen verhaal te schrijven dus

Laughing
kost me net zo veel moeite als het lopend
Cool

De Fatelino's

Ja, ja mijnheer Barrientos, zo kunnen wij het ook.
Dat is plagiaat wat je nu doet. We lezen alleen die verhalen die je zelf hebt geschreven.

Sterkte nog met de voorbereiding. Zijn benieuwd naar "je" volgende verhaal

Hallo Fatelino's

Gemak dient de mens toch???hehehe!!!

Jacqueline

Lieve Nico, heel veel succes en plezier!!! Dat het maar een mooie tocht voor je mag worden, met iets minder slecht weer dan Clary heeft gehad....;-)
Geniet ervan!!!
Liefs Denis, Jacqueline & Iris