Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

Eindelijk de start

Morgen gaat het starten.
Van Amsterdam naar Biarritz per vliegtuig en vandaar met de 'Express Bourricot' (een soort pelgrimstaxi) naar St Jean Pied de Port waar ik ga overnachten in 'L'Esprit du Chemin', een herberg van, voor en door pelgrims, beheerd door een Nederlands stel.

Vrijdag 11-6 begin ik met de eerste etappe over de Pyreneeën naar Roncevalles in Spanje, dat wordt een etappe van 25 km met een steile klim waar ik om eerlijk te zijn ook wel tegenop zie.

Dit mede doordat ik vrijwel ongetraind aan de tocht ga beginnen door een verkeerde inschatting in de tijd en omdat ik er misschien ook veel te licht over gedacht heb. Maar ja, we gaan het dus beleven, terugdraaien gaat niet meer en ik heb altijd geroepen dat ik wil kijken of ik mezelf tegenkom en hoe ik daar op reageer. Dus vort met de geit, niet zeuren dus die mooie berg op wandelen en genieten.

Ik wil op deze mannier ook gebruikmaken om mijn collega's te bedanken door wie ik zo lang vrij kan en mag nemen.

Tot binnenkort.

Reacties

Reacties

Rebecca

Lieve tito padrino,
(jeetje tijd geleden dat ik je zo genoemd heb)........

Na een snelle zoen vanochtend om je een fijne reis te wensen, reed ik naar mijn werk en gingen er allemaal gedachten door mijn hoofd.

Vooral dat je nu na de afgelopen weken zo op jezelf bent toegewezen.

Wij hebben "emotioneel" pittige weekjes achter de rug en emotie put enorm uit heb ik ervaren.
Maar je vastberadenheid om deze tocht te volbrengen, zal je zeker niet in de steek laten en daar ben ik zo ontzettend trots op.

Het zal zo nu en dan moeilijk/zwaar/zwaar shit voor je worden en dan kunnen wij er niet voor jou zijn ter plaatse, maar hopelijk heb je er wat aan als je probeert te beseffen dat wij in gedachten zeker bij je zijn.

Bedankt voor al je goede zorgen altijd en zeker de afgelopen weken (dat mag wel gezegd worden).

Nu moet je beloven goed voor jezelf te zorgen en ik wandel met je mee in die steen oké.

Dikke knuffel en wij houden contact xxx Rebecca

Rebecca

Oeps dat bedoelde ik met uitputting: even een correctie op een zinnetje.
Ik bedoelde dat je nu de komende weken op jezelf bent toegewezen ipv de afgelopen weken......snappie hi, hi, hi foutje

Lyda

Hoi Nico, eindelijk van start, ben benieuwd hoe jij het ervaart als pelgrim, ik wens jou heel veel wandelplezier en sterkte op de momenten dat jij dat nodig hebt, liefs van Lyda.

Ria

Heej ongetrainde Nico
zo een vlugge BBQ en zo zitten we beide in het vliegtuig, jij voor een goede lange wandeling en als je het niet erg vind lig ik op mijn tretcher onder parasol met ober aan mijn zijde en laat mij 1 week lekker verwennen, ik zal aan je denken als ik languit lig en mijn benen effe rek en strek hahahaha.

PS wat helpt tegen verkramping is n.l. sinaasappel zorg dat je onderweg wat bij je hebt. Schiet me net te binnen. Sinaasappel houd de verzuring tegen.

Ga ervoor!!!!

x Ria

Ricardo en Marjan

Jaja, daar ga je dan. We hadden geen tijd meer om langs te komen want eigenlijk zat het wel in de planning... maar op deze manier kunnen we je toch nog even heel veel succes wensen.
En mocht je je nou boven op mooie berg even tegenkomen. Zoek een mooi plekje om van het uitzicht te genieten en voor je het weet kun je weer verder!
Toi toi toi! XXX van ons

Jenny

Lieve Nico,
Jij durft hoor met zo'n zwaar eerste traject!
Ik wens je een fantastiche tocht toe, geloof in jezelf, geniet van de prachtige omgeving. Clary zal je, ook al is het op afstand, spiritueel bijstaan. Ik heb bewondering voor jullie! goede reis! Lieve groet, Jenny

Wilma

Hoi Nico,

Wij willen je een onvergetelijke reis toewensen.
Hopen dat alles goed gaat, en net als je zei, vort met de geit, je gaat het halen.

groetjes van jaap en wilma

Sonja

Hoi Nico,

Eindelijk gaat het voor je beginnen. Als je even denkt moe te worden, recht je rug en kijk ver voor je uit. Daar ligt je doel en dat ga je redden.

Mijn respect heb je in elk geval al.

Groeten,

Sonja (DSP)

Monique

Lieve Nico,

Ik wens je een goede reis.

Kus van ons allemaal

Monique

Clary

Hi luv,

Ben blij je even gesproken te hebben vanavond. In gedachten zat ik vandaag regelmatig bij je op die Pyrenee. Ben beretrots op je!

XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!