Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

1e etappe: St Jean naar Roncesvalles

11-06-2010

6.30 opgestaan, ontbeten en dan maar op weg met het zonnetje

Cool
dat opkwam.

Zodra ikStJPdP uitliep, begon het klimmen gelijk; eerst rustig, maar dat was van korte duur. Op zich liep het wel lekker,niet snel, maar wel lekker. In Orison aangekomen 8km even een kopje koffie genomen. Hier de groep weer ontmoet, IT, USA, D en NL. Na de rust en koffie weer op weg. Ik ging zo`n beetje als eerste, maar werd al snel ingehaald door de groep.
Surprised
De weg werd naar mijn mening steeds steiler. Bij een Mariabeeld aangekomen (naam kwijt, gebeurt me nooit) verder gelopen. Op dat moment liep een Italiaanse toneelactrice - ook Sarah geheten
Tongue out
- met me mee tot we aankwamen bij een splitsing waar we verder op een onverharde weg moesten lopen. Daar ben ik gestopt om een meegenomen hapje te nuttigen.
Toen begon het klimfeest. Even voorbij een bron - Roland geheten - werd het zwaarder; er kwam maar geen eind aan en aan de top gekomen dacht ik het ergste te hebben gehad. Hier volgde de afdaling naar Roncesvalles, dus dacht ik joepie, nu gaat het beter worden
Laughing
(inmiddels al zo’n beetje gesloopt). De afdaling was zo steil dat ik continu remmend moest lopen. Deed ik dat niet, dan was er ook geen remmen meer aan zo steil was het.
Surprised
Gelukkig was het de hele dag droog met een redelijk zonnetje en wat wind, anders hadden hier een aantal mensen onderuit geglist en wat ongelukjes met letsel gehad.

Op een gegeven moment begonnen de benen en lichaam zeer te doen.

Plotseling zonder enige aanwijzing verscheen Roncesvalles uit het niets
Laughing
, gelukkig ik ben er, ik kon wel dansen. Ik liep een hostal binnen en er zaten wat Fransen
Yell
bij de receptie. Die vroeg ik waar de albergue was en die zeiden dat die verderop was (deze eikel had het dus aan een Spanjaard of zoiets moeten vragen). Dus ik verder naar het volgende dorp Burguete 3 km verderop. Daar vroeg ik aan een boer waar de albergue is, die keek vreemd
Sealed
op en zei dat die in Roncesvalles was. (K) ik moest de stempel hebben, dus terug naar Roncesvalles. Mijn spieren raakten nog meer verzuurd en mijn lichaam begon puur pijnlijk te worden
Frown
. Eindelijk weer terug in Roncesvalles.
Stempel gehaald, slaapplaats toegewezen gekregen (kosten 6€) pelgrimsmaaltijd geboekt voor 19.00 uur, hierna gedouchet, biertje gedronken, gegeten waarna gelijk de pelgrimsmis begon (de pelgrimszegen ontvangen). Hierna snel naar bed want de volgende etappe wacht en ik ben gesloopt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!