Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

2e etappe: Roncesvalles - Zubiri

12-6-20106.00 uur werden we gewekt met een mooi Latijnse lied dat door een vrijwilliger gezongen werd met een geoefende stem (dat was mooi wakker worden).Tanden poetsen, wassen en om 7.15 uur op pad met een continu zacht regentje.
Onderweg even gestopt voor een koffie en een broodje. Na ca. 4 km gingen we weer wat stijgen ik voelde m´n benen, heup en pijnlijke knie gelijk weer.
Frown
Doorgaan, niet piepen.
Na een poosje door mooi groen stijgen ging het weer omlaag. Gelukkig niet zo steil als gisteren, maar door de regen liep ik door blubber, koeienmest en divers ander ongein zoals losse stenen, opletten dus. Inmiddels is het 11.00 uur, dus besloten om even een rustpauze te houden.
Hup en verder. Misschien had ik beter niet kunnen stoppen want ik voelde mijn heup, benen en knie gelijk weer. Niet zeuren en vort met de geit, zoals Wilma zegt. Na een paar minuten werden de gewrichten weer soepeler, maar die klimmetjes waren slopend. Verder heb ik weinig van de omgeving gezien i.v.m. de mij inmiddels bekende blubberpaden afgewisseld met koeienpoep en losse stenen, sommige stukken waren wel mooi verhard waardoor jet niet continu op je tellen moest passen. Na een lastige tocht in de regen ben ik inmiddels in Zubiri aangekomen en de eerste de beste albergue geboekt. Bleek een privé herberg te zijn. Kost 10€, maar wel een prima tent.

Blij dat ik aangekomen was en hoop morgen op een betere dag.Nog even over gisteren: tijdens het wandelen heerlijk genoten van de mooie bergen en vergezichten. Het was prachtig om tussen en over die bergen te lopen; dat was genieten.
Laughing

Reacties

Reacties

Ricardo en Marjan

Gelukkig maar dat je geniet van al het mooie om je heen. En laten wij ons maar bij Wilma aansluiten, fort met die geit Nico! Veel plezier verder xxx

marieke also known as jet

Ola oompje, wij muijzen waren niet bij tijd en machte om je persoonlijk veel succes te wensen, dus bij deze.
Maar om nou mijn naam ijdel te gaan gebruiken, of was het een typfoutje ? Ik was niet van plan op jouw tellen te passen !
Maar in ieder geval, sterkte (zo te lezen wel nodig) en een zoen op afstand van ons.
P.s. geen zoen maar een hand van Gerard

fatima

lieve oom .
dit gaat je zekker lukken zonder enige twijfel ,
jammer van die pijne zo snel , maar het hoord er helemaal bij , had ik het geweeten had ik je mijn bekken corselet gegeeven voor effe een beetje steun , hihihihihi , geintje tussen door .

dikke knuffel ook van me moeder en gaan

Marisca

Hey oom,

Voorzichtig met die knie he?! Hopelijk wordt het allemaal was losser als je een paar dagen aan het lopen bent. Gelukkig kan je wel genieten van al dat moois onderweg (koeievlaai, blubber etc. haha!). Succes verder!

X Marisca

Lyda

Hoi Nico,
goed gedaan jochie met al die blubberpaden, nu maar hopen dat je knie en heup wat soepeler worden, geniet van de omgeving en hou je haaks, liefs van Lyda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!