Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

3de etappe: Zubiri - Pamplona

6.00 uur opgestaan. Ik voelde me goed, het was droog en de zon leek door te willen breken.
Tandjes gepoetst, even snel koffie en een stukje brood met chorizo naar binnen gewerkt en gaan.
Mijn spieren, knie en lichaam voelden nu beter, dit beloofde een mooie dag te worden.
Vogeltjes floten dat het een lieve lust was. Hé, dit was voor het eerst dat het me echt opviel, prachtig.

Laughing


Na ca. 5 km gestopt voor een kop koffie en tarta de Santiago. Hier kwam ik weer 2 Catalanen tegen waar ik gisteren mee had gegeten. Na de koffie weer op pad. Zonnetje scheen achter de wolken en stond op doorbreken, temperatuur is prima.
Nu werd ik begeleid door aan de linkerkant een snelstromend riviertje en aan de andere kant hoog op de heuvels een aantal mooie paarden die daar losliepen. Nadat ik een brug overstak, werd ik nu begeleid door rechts de rivier en in de bomen en struiken door een symfonie, wisselend de ene keer krekels, de andere keer vogels die zich uitsloofden alsof ze wilden zeggen: hier kan jij niet tegenop, begeleid door snelstromend water op de achtergrond. Toen moest ik even opkijken en Onze Lieve Heer bedanken voor al dat moois (werd er bijna emotioneel van, poeh zeg). :-)

Hierna volgde een pad omhoog, ca. 1 meter breed en ietwat glibberig (schoenen zagen er even niet uit) en rechts vrij steil langs de rivier. Deed me aan los Picos de Europa denken. Kreeg even kriebels, maar wat een pracht! Onderweg diverse bomen gezien: kastanje, dennen en diverse andere die ik gewoon even niet ken, dus.
Inmiddels in een gehuchtje - Irotz - aangekomen en 2 glazen jus d'orange gedronken bij een tentje bij een huis tegenover een gesloten kerk, begeleid door een soort polkamuziek. Het geheel paste bij elkaar.

Net weer op weg glibberen en glijden door een met bomen en struiken omgeven blubberpad ging het dan weer omhoog dan weer omlaag, omgeving blijft wel mooi.
In Roncesvalles had ik een Zwitsers meisje ontmoet die de Camino te paard deed en die paardenhoeven kom ik nu regelmatig tegen tot in Villaval. Hier kwam ik weer het groepje Italianen tegen die op een terrasje zaten. Besloten om ook maar op het terrasje een biertje en een tapa te nuttigen tijdens het rusten. (Tenslotte zit ik nu wel in Spanje, ja!)
Wink


Hiervandaan was het niet ver meer naar Pamplona, een mooie oude ommuurde stad die je in de verte al zag. Een mooi gezicht als je de stad aan het naderen bent. Je loopt de stad binnen over een brug en via een buiten- en binnenpoort.
De kathedraal in het oude stadsdeel zat helaas in de steigers en was gesloten, doorgelopen naar de albergue Santa Maria y Jesus, ligt er naast. Een oud monumentaal gebouw waarvan de buitenmuren gerenoveerd zijn, van binnen ziet het er ook mooi en schoon uit.
Ga nu even de nodige was doen, alles bij elkaar gepropt, ik hoop niet dat het een toverbal wordt.
Undecided

Dit was een mooie dag en morgen verder naar Puente la Reina.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!