Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

8e etappe: Logroño - Najera

Vanmorgen om 6.00 uur opgestaan. Na het wassen knie ingesmeerd, brace om en een bar opgezocht waar ik kon ontbijten: jus d'orange, koffie en een broodje jamon serrano met kaas, heerlijk en dan maar weer op pad.
Gisteren had ik nog contact met Clary die haar zorgen uitsprak en eigenlijk was het ook wel verstandig geweest om een rustdag te nemen, maar ik heb toch een beetje de drang om door te lopen, dus zal ik voorlopig ook niet meer zeuren over mijn zere knie.

Het pad loopt in het begin door een goed onderhouden park met verharde paden, om op te starten is dat prima. Verder loopt het vrij dicht langs de snel/autoweg met een redelijk aanwezig verkeer dat dan ook een aardig geluid produceert. Dan hoor ik toch liever het geluid van mijn walkman.

Toen ik vanaf een heuvel met om mij heen allemaal Rioja druivenvelden Logroño zag liggen met daarvoor een meer, nog even snel een kiekje genomen.

Vrij snel voor mijn gevoel had ik al 12,8 van de 30,7 km afgelegd en was ik bij Navarrete aangekomen. Dit gaat best snel, al zeg ik het zelf. Even pauze, hier zaten een hoop Duitsers, Fransen en een aantal anderen in groepjes bij elkaar, Aangezien ik daar geen zin in heb, ergens aan de overkant van de weg gaan zitten, kopje koffie genomen, even zitten rusten en weer door. Man, heb ik er een lol in en het prima zo met muziek op, een hoofdzakelijk schijnende zon die af en toe ook even rust achter de wolken!

Laughing

Ik kan het tot nu toe alleen maar een heerlijke dag noemen. De tocht gaat verder veelal langs de snelweg met aan de andere kant druivenvelden. Even verderop wat heuvels en in de verte de bergen.

Het is inmiddels 13.00 uur en ben in Ventosa aangekomen; weer tijd voor een kopje koffie en een broodje omelet met chorizo.

Nog een stuk van 10 km naar Nerja, tja die gaan we ook maar pakken (Clary ik kan het niet helpen), het loopt heerlijk met het zonnetje erbij. Nu is het vandaag ook een lichte etappe en vrij vlak.

Het laatste gedeelte ca. 7 km ging het pad van de snelweg af, daar deed ik mijn walkman af. Hier waren niet zo veel vogels en krekels te horen. Het was maar goed dat ik het piepen en kraken van mijn rugzak hoorde, vergezeld van mijn voetstappen, anders had ik gedacht dat ik doof aan het worden was, zo verschrikkelijk stil was het soms, een aparte gewaarwording.

15,30 aangekomen op de eindbestemming, na het douchen even het dorp in daar hoorde ik een hoop geklepper vanaf de kerktoren neerdalen. Helaas had ik mijn fotocamera niet bij me, toen ik omhoogkeek zag ik wat nesten ooievaars en een van de ooievaars stond zich daar een partij uit te sloven, tijdens het klepperen gooide hij zijn kop en nek achterover, leuk om mee te maken.

Laughing

Ik dacht nog als ik dat ook zou doen, zal ik dan ook indruk maken? Naah, kan het beter niet doen. Buiten dat ik niet goed kan klepperen, heb je grote kans dat ik daarna mijn nek nooit meer kan bewegen. Bij het beter bekijken van de kerktoren blijken er 4 nesten in te zitten. Dit moet een dorp zijn met heel veel geluk.

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Wout Buijs

Hoi Nico,
Lees je berichten (net als ik van Clary deed) trouw. Leuk dat je je zo vermaakt en ons daarover verslag doet! Zet 'm op, rustig aan met de knie en veel lol!
groetjes,
Wout

Kees & Mirjam

Nico
Ben weer bij met het lezen van je verhalen,moet een geweldige ervaring zijn
let op je knie ,die moet nog langer mee
Gr Ons

Rick

Haai vriend,

Ik hoop dat het snel beter gaat met de knie, let ook op want het ontlasten van de knie kan leiden tot het overbelasten van de andere of een ander deel van je lichaam! Luister dus naar Clary en naar je lichaam! Vakanties met de motor waren fantastisch maar je zou hier zomaar een trend mee kunnen zetten, ik vind het in ieder geval zeer inspirerend (op het lichamelijk ongemak na dan). Ok pelgrim een goede reis verder and take care!!

Rick

charo

hallo broer , ik zou het wel proberen om de ooievaar na te doen maar wie weet in plaats van je nek niet kunnen bewegen, dat je weg moet rennen van de vrouwlijke ooievaars , dat is weer niet goed voor je nek maar ook niet goed voor je knie , en daar voor ben je niet gaan loopen , ik lees al je berichten en volg alles wat je doet , ik neem nu een scherry op jou dat je de kracht mag hebben en door mag zetten waar ik geen twijfel mogelijk heb en hoop dat je minder pijn heb met je knie .

groetjes je charo

fatima

hup ,hup, Oom Nicooooooooooooo ,
wat een doorzet vermogen , had het niet anders verwacht , we zijn heel erg trots op je .

dikke kusssssss
je nicht fatima

Jenny

Hallo kilometervreter,
Jij schrijft, net als Clary, enige reisverslagen. In gedachte (alleen dat hoor!) loop ik mee. Hierdoor heb ik geen last van mijn knie, maar hoor ik, helaas, ook de mooie vogels niet! Ga zo door Nico, maar denk om je knie en geniet van alles om je heen! Lieve groet!

De Fateloni's

Hoi Nico, We gaan gewoon verder waar Claar gebleven was. Heerljk weer die verhalen. Lezen ze met veel plezier. We dachten eerst: die verhalen van Nicio zullen wel hele korte samenvattingen van de dag worden, maaaaar je dote niet onder aan die verhalen van Claar. Hartstikke leuk. Veel plezier en wij hier vanuit Holland leven natuurlijk ook heel erg met je mee.
Knuffels

Clary

Hi luv,

Nou, ik zou er harstikke van onder de indruk zijn, van je geklepper! Jammer dat je er bij nader inzien toch maar van afziet ;-)

Groetjes,
XXXX

Marisca

Jamon serano, chorizo, lekker kaasje. Ik hoor het alweer! Oom zorgt goed voor zijn innerlijke mens haha!

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!