Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

9de etappe: Najera - Santo Domingo de Calzada

Vannacht heb ik slecht geslapen, want de stapelbedden hadden dunne matrassen waardoor je na verloop van tijd alles gaat voelen.

Frown

Om 3.00 uur heb ik van een leeg bed het matras eraf getrokken en bovenop mijn matras gelegd. Dat lag gelijk een stuk lekkerder maar toch nog een tijdje wakker gelegen. Je gaat alles horen, snurken, ritsen, mensen die naar het toilet gaan enz. Toch ben ik in slaap gedommeld en om 6.15 uur werd ik weer wakker van alle drukte, want iedereen wil op pad.

Dan maar opstaan en dan maar tanden poetsen, wassen en naar de bar voor het nodige ontbijt, ditmaal was het hoe anders een koffie en een croissant.

Wink


Terloops nog even de ooievaars op de foto gezet en weer op weg.
De weg voor een gedeelte weer langs de snelweg met daar omheen hoofdzakelijk weer druivenvelden, afgewisseld met graanvelden en soms aardappelvelden. Vogels lieten zich niet echt horen, mede doordat er niet veel bomen en of struiken langs het pad stonden.
Wel hoorde ik een voor mij nieuw geluid langs de camino, het was namelijk een kudde kikkers of padden bij sommige waterpoelen in het land en verderop kregen de graanvelden de overhand. Dit was overigens weer een makkelijke etappe, vrij vlak dus ook niet echt spannend.

Maar ik had jullie ook nog niet op de hoogte gehouden van het wel en wee van mijn voeten. De oorzaak ligt hem eigenlijk dat er ook niet veel te vertellen valt over mijn voeten, ja ze hebben ieder 5 tenen en zo. Mijn schoenen lopen lekker, heb ook geen last van zere voeten of blaren.
Laughing
Ik heb in tegenstelling van een aantal medepelgrims dus geen last van blaren of al die ongein. Gelukkig anders had ik misschien (of zeker) een minder prettige camino gehad.

Met 2 tussenstops in Santo Domingo de la Calzada aangekomen waarna ik me ging voorbereiden op de wedstrijd Oranje - Japan. Dus ik hou het maar even kort, anders wordt het wat krap in de tijd. Foto's volgen nog.

Tot morgen.

Reacties

Reacties

Gonny

Hoi Nico,

Terug van een weekje Drenthe met veel belangstelling en plezier jouw reisverhalen tot nu toe gelezen. Buiten dat je van jezelf wellicht een aantal kanten leert kennen die je nog niet wist, geldt dat voor mij ook als ik alle verslagen lees. Wat kun jij boeiend en leuk vertellen zeg. Misschien vrijwilligerswerk bij de Stichting Natuurmonumenten voor het verslaan van het wel en wee van de fauna en flora in ons land???
Ook voor jou de "hoed af" voor het nemen van allerlei hindernissen tijdens jouw pelgrimstocht. Blubber, keien, pijnlijke knie, oncomfortabele matrassen, gesloten bars en kerken. het wordt allemaal met of zonder een goed humeur getrotseerd. Met de walkman als grote vriend en de support van vogels, kikkers en krekels EN inmiddels twee overwinningen van "Oranje" zul je je weg naar Santiago zeker volbrengen.
Cuidado y hasta pronto.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!