Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

12de etappe: Atapuerca - Burgos

Na het overnachten in een omgebouwde aparte, en in de oude stijl gelaten stal met 14 slaapplaatsen waarvan er 7 bezet waren, waar de draagbalken en dakbedekking nog te zien bleven, koffie drinken en op pad.

De start was weer mooi, gelijk weer omhoog tussen de bomen door, waarvan de linkerzijde van het pad afgezet was met prikkeldraad. Daarachter lag militair terrein.
De ondergrond van het pad was erg rotsachtig en liep daardoor ook moeilijk, maar de bomen en de natuur maakte dat helemaal goed. Daarna werden de paden helaas onverharde wegen die later overgingen in alleen maar eentonig asfalt, die door diverse dorpen liepen, ca. 20 km lang waarvan ca. 7 km door industrieterrein tot in Burgos.

Frown
Een aantal pelgrims vond dit zo eentonig, dat ze de bus namen tot het centrum.

Burgos is een mooie stad met van buiten een mooie kathedraal (niet naar binnen geweest want daarvoor moest betaald worden, pelgrims half geld), mooi park nabij het oude centrum waar een rivier langs loopt: Rio Arlanzon.
Laughing

In het park waren over de gehele lengte mooi geknipte bomen en aan twee zijden stonden bankjes geplaatst waar je heerlijk van de zon, mensen en natuurgeluiden kan genieten en zoals in iedere grote stad veel levensgrote mooie beelden. Helaas voor mij ben ik een beetje verzadigd en kon ik iets minder van de historische beelden in het park genieten.

Mijn intrek genomen in een in het centrum gelegen kleine met 18 slaapplaatsen uitgeruste albergue boven een kapelletje.

Nu maar even verder door de stad banjeren.

Tot morgen.

Reacties

Reacties

gonny

Goedemorgen beste pelgrim,

Jouw foto's bekeken en het 11e en 12 e verslag gelezen. Prachtige natuurfoto's, het lijken wel schilderijen. Ik was ook blij dat je een foto van een herberg had gemailed want zo krijgen we een idee hoe dat er van binnen uitziet en hoe jullie overnachten.

Gatver...Nico: koffie uit een pantykous, bbrrrrrrrrr, ik word al misselijk bij het idee maar ik begrijp dat het meestal gewoon uit een pot komt dus dat leed is te overzien!, ha, ha
.
Goh wat een goeie keus van jou om te gaan lopen naar Santiago want het enthousiasme spat ervan af. Je geniet echt van wat moeder Aarde voor ons in de aanbieding heeft en zo is het ook bedoeld.

Take care and have fun. Ik kijk weer uit naar de volgende verslagen.

Recuerdos: Gonny

Luisa

Hey tio,

Estoy muy orgullosa de ti, espero que la rodilla te vaya mejor.
Ya has llegado a Burgos, pues si que espavilas!!, esta noche a ver el partido de Holanda (si puedes). Disfruta del paisaje y cuidate mucho.
Muchos besos y abrazos.

Luisa, Juan & kids.

XXXXX

De Fatelino's

Heerlijke verhalen weer, Nico. Het gaat allemaal prima zo te lezen. De foto's zijn ook weer prachtig. Ik ben het met Conny eens: het is ook leuk eens foto's te zien waar jij je moede lijf te ruste legt. Trouwens dat over die braise voor je been hebben wij volgens mij nog nergens in je verhalen gelezen. Op de foto ziet het eruit als stevig verband. Waarom is dat? Heb je een spier verrrekt of zoiets? Gaat het lichamelijk verder allemaal goed??
En: hoeveel etappes heb je nu nog te gaan??

En natturlijk: veel plezier bij de wedstrijd van vanavond, als je natuurlijk ergens een tv op kan snorren, maar dat zal zeker wel lukken.

Vele knuffels XXXXXXXXXXXXXXXX

Sander

Beste Nico,

Aan de Toon van de verhalen is duidelijk dat het goed met je gaat! Ik ben heel blij voor je dat je er zo van kunt genieten. Vooral je ontmoeting met de houthakker kon ik me tijdens het lezen gemakkelijk voor me zien. Wat mooi dat je dan uiteindelijk toch iets in hem raakt waardoor hij iets ontdooit, zal wel lang geleden zijn geweest voor hem.
Zet hem op!!! Je bent bijna op de helft (Hemelsbreed dan), als positivo moet jou dit lukken! Ik lees alles, maar reageer niet altijd!!

Hartelijke groeten,
Sander.

Majory

Hoi Nico
Wat een heerlijke verhalen schrijf je toch .Ik had gedacht nico belt naar clary en die zal daar wel een verhaal van breien maar nee hoor ,je schrijft het zelf .
Vooral die houthakker ik zie het helemaal voor me
Nico wij genieten ook mee met je reis ,susses verder met lopen en schrijven
kus Majory

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!