Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

13de etappe: Burgos - Hontanas

Jawel, weer om 5.00 uur wakker, plassen en weer naar bed, maar niet meer kunnen slapen.
6.00 uur opgestaan, ochtendgymnastiek en een kopje chocomelk gedronken. Afscheid genomen van mijn Amerikaanse en Koreaanse vrienden genomen en op stap voor een etappe van 29,4 km.
Na 7 km bij de eerste bar gestopt voor een ontbijtje, koffie en een broodje omelet met chorizo, heerlijk!
Onderweg deden mijn andere vrienden - de flierefluiters - hun uiterste best om me net uit Burgos vanuit de bomen te begeleiden.

Laughing

Jullie raden het al (het woord eentonig): dit beloofde weer een fantastische dag te worden.
Temperatuur was goed, net zo goed als de voorgaande dagen, met overal groen om me heen, links en rechts van het pad tarwevelden. Het terrein was vrij vlak met hier en daar een glooiing en niet echt fotogeniek.

2 Dorpen verderop wat water gekocht en getapt en in een bar een glas ijskoude citroen aquarius gedronken en 10 min. pauze genomen. Inmiddels stond de zon al zo goed als recht boven mij te schijnen, waarbij de temperatuur al aardig opliep en geen wolk aan de hemel.
Met nog 13,6 km te gaan werd het even aardig zweten, ik had nog ca. 3/4 liter water bij me dus moest dit voldoende zijn, want ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ergens nog een dorpje tussen lag. Dus niet, het was een refugio.
Besloten om deze links te laten liggen en door te gaan.
Het werd voor mijn gevoel nog warmer en ik zweette aardig, maar zelfs daarvan genoot ik me te barsten (soms vraag ik me af of dat ik het wel snap...).
Cool


Enfin, ik deed onderweg even rustiger met het water, maar probeerde ondertussen het tempo erin te houden met wat meer glooiingen onderweg.
Toen ik in Hontanas aankwam stonden daar tot mijn grote verbazing de 2 Amerikaansen te wachten, ze hadden voor een gedeelte de bus genomen maar ik zag mijn Koreaanse vriend niet.
Deze bleek nog steeds in Burgos te zitten, want hij was zijn bankpas kwijtgeraakt, je zou zeggen dat hij wat voorzichtiger was geworden, nadat ik al eerder zijn pasje van de vloer had geraapt op een terrasje, maar soms moet je het op de wat hardere manier leren.

In de Albergues gevraagd of de voetbalwedstrijd nog uitgezonden werd, maar om 9.00 uur zou de TV uitgezet worden en de zaal dicht gaan. Dus maar een kamer met TV genomen in een hostal. Die bleek geen Canal+ te hebben, maar kanaal 4 was de sportzender voor het WK.
In de Spaanse krant stond dat Nederland uitgezonden zou worden, blijkt dat Japan uitgezonden werd. Lelijke woorden,
Yell
ik zal ze maar niet vertalen en hoop dat ze de samenvatting van Nederland laten zien dat vergoedt dan toch iets.

Al met al weer een mooie dag, waarbij je toch weer veel bekende gezichten ziet van de voorgaande weken, Duitsers, Spanjaarden en Fransen.

Tot morgen

Reacties

Reacties

Lucia

Hoi Nico,

we lezen met plezier jouw reisverhaal. Zo te lezen geniet je enorm. Op het plaatje te zien schiet je al aardig op. Overigens; wij hebben nu ook zon hoor! Het lijken wel Spaanse temperaturen. Succes verder en tot lezens.

Jacqueline

Hartstikke goed zo die gaat Nico!!! Je geniet er enorm van, dat is wel te lezen in je verhalen.
Succes verder en heeeel veeeel plezier nog!!!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!