Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

15de etappe: Fromista - Carrión de los Condes

Vandaag zou een korte etappe worden van ca. 20 km. Dus wou ik wat langer in bed blijven, ware het niet - ja we raden het al - om 5.00 uur de luikjes weer open gingen.

Standvastige Nico bleef gewoon liggen, want slaap je niet, dan rust je toch dacht ik. Om 6.30 uur maar opgestaan en geen ontbijt genomen. Tijdens het lopen 2 stuks fruit opgepeuzeld. Eigenlijk vond ik het maar niks. Buiten dat het zo vlak was als onze polders in Nederland, was het ook aardig bewolkt. Tot nog toe is het nog niet echt heet geweest en dat wil ik nu toch ook gaan ervaren.

Cool

Gisteren was ik een Australische dame tegen gekomen die ik al vaker had gezien onderweg, maar vanmorgen dat ik haar inhaalde leek ze me niet echt fit, maar ze zei dat het ging.

Of de duvel er mee speelde: ik zag een tentje en ging een kop koffie drinken, broodje heb ik maar overgeslagen, want het zag er niet proper uit. Wel even blijven zitten, want ik had toch de tijd en had inmiddels alweer 8 km gelopen.
Niet lui worden Nico, hup rugzak om en weer naar de camino. Na ca. 5 minuten passeerde ik de Australische weer, die nu nog een stuk slechter liep. Mijn tempo wat vertraagd en een praatje gestart. Dat bleek een goeie ingeving, want ze kon eigenlijk geen stap meer verzetten, deze Jane Webster, die 70 jaar oud is en totaal geen Spaans spreekt. Ze had pijnlijke voeten die opzwollen en voelde zich ziek, dus bleef ik bij haar. Niet veel later stopte een auto naast ons. Naar mijn mening kunnen er niet zoveel toevalligheden tegelijk gebeuren.
Surprised
Het bleek de bagagetaxi te zijn die haar rugzak vanmorgen had opgepikt en niet precies wist naar welk adres het moest en hij had haar ook herkend.
Zij is verder met de auto weg gebracht. In het eerste dorp was geen dokter meer, want het was zaterdag, dus naar de volgende dorp naar de medische hulp, waar ik ook 1,5 uur later aankwam en haar verder hielp met vertalen, apotheek, rugzak en albergue.

Het was een dag met hindernissen, maar wel blij dat ik dat moedige mens heb kunnen helpen. :-)

Tot morgen.

Reacties

Reacties

Rika

Hoi zwager. Groot mens, groot hart. Ik ben trots op je. Kus Rika

Sonja

Hoi Nico, gaat goed he?! Lief dat je Jane hebt geholpen. Ga zo door!

Groeten,
Sonja

Wilma

Je verhaal gelezen. Vraag jij je nu nog af wanneer je een PELGRIM bent. Nou voor mij ben je er een. Petje af hoor, harstikke lief.

Groetjes

Rebecca

Sluit mij volkomen aan bij tante Wilma!
xxx

gonny

Hoi Nico,

Bewijs geleverd: als je hulp nodig hebt dan is het bij de hand, geen toevalligheden inderdaad. Dan ook nog een pelgrim die zich als een Florence NIghtingale manifesteert en die arme Jane is gered! Klasse hoor Nico, een echte pelgrim waardig.
Dan ben je dus ook een pelgrim, in mijn ogen, wanneer je je bekommert om je medemens. In mjn ogen ben je dat so wie so als je kiest voor een sobere solitaire voettocht en alles achter je laat wat je een warm hart toedraagt en waarvan je houdt.
Ik "smul" van alle verhalen maar ook van het feit dat jij zelf zo geniet van alles wat er op je pad komt. We genieten met je mee.
Cuidado y hasta pronto.

Recuerdos de Gonny

Marjan

Zo komt het goede toch allemaal in je naar boven haha... das flauw want je bent een goed mens maar ik denk wel dat het de dingen zijn die deze tocht bijzonder maken.
Heb net een paar verhalen gelezen, ik liep wat achter, maar wat ga je snel. Nog even en je vliegt die Camino over joh, met je geren over de berg heen. Ik moet er om lachen.

Veel succes weer verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!