Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

Rustdag in Leon

Vanochtend laat opgestaan, want de sluit- en vertrektijden waren hier wel erg ruim, waarschijnlijk omdat het ook tot de keten van Hostelling Internatinaal hoort.
Gedoucht, rugzak ingepakt en naar de volgende herberg in een nonnenklooster.

Hier gaat het er iets strenger aan toe. Sluiten gebeurd hier om 21.30 uur en dan gaat de deur dicht. Van 6 tot 7 is er ontbijt en moven. Gescheiden kamers, hanen en kippen apart, behalve de gehuwden. Man, wat had ik er een lol in!

Laughing
Een aantal stellen moesten dus gescheiden (dus niet in de zelfde kamer) slapen.

Hier kwamen we Carry ook weer tegen, dus na inchecken de stad rond. Leon is een mooie stad maar je moet wel een goed richtingsgevoel hebben, anders dool je rond en kom je telkens op hetzelfde punt uit.
Maar ja, goed dat we met zijn vijven waren waarvan er 2 goed de weg konden vinden. De kathedraal, Goudi's gebouw, de oude vestingmuren en zo goed als alleen maar bars en restaurants (dat kost).

Wink

Vandaag is het weer boven de 30 graden en goed te doen (voor mij althans). Sommigen moesten in de schaduw lopen en/of siësta houden.
Het was vandaag een luie dag; als ik er maar niet te veel aan wen. Ik zie er nu wel weer naar uit om de bergen weer in te gaan.

Laughing

Even een paar dagen wachten maar.

Tot morgen.