Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

19de etappe: Leon - Puente y Hospital de Obrigo

7.00 uur begonnen aan de etappe van 32 km, samen met Kyoung Joun en Kirsten. Het zou een vervelende etappe worden langs de autoweg en industrieterreinen met hier en daar wat graanvelden ertussen door. Een etappe waar je weinig over kan vertellen, dus niet veel spannends te zien en vrij saai.

Tongue out

Wat wel prettig was, is dat we alledrie een moordend tempo konden blijven lopen. Dat werd dus weer heerlijk zweten: een lekker gevoel waar de zon z'n steentje aan bijdroeg.

Cool

Gaandeweg zie je het land meer veranderen: de bergen zijn steeds meer in zicht en komen gelukkig dichterbij, want het wordt weer tijd om wat meer afwisseling in het landschap te krijgen.

Onderweg kwamen we nog een hangende Jezus tegen. Eerst dachten we dat het een beeld was, maar naderbij gekomen en bestudeerd (Kirsten schrok zich een hoedje) bleek het een of andere smakeloze pummel te zijn die daar halfnaakt hing, op de lendedoek na dan. Voor 1 euro mocht je een foto nemen. Ik merkte dat ik hier kwaad om werd.

Yell
Naar mijn mening was dat zeer onsmakelijk, spotten en het beledigen van mensen met een bepaald geloof.

Bij het binnenlopen van het dorp moesten we over een brug met een verhaal (verhaal hierover volgt later). Even daarvoor moesten weslalommen door een kudde koeien die even kuierend verplaatst werden, ook wel leuk voor de afwisseling.

Bij aankomst in de herberg waren Carry en Sarah al in de herberg, maar die hadden besloten door wat persoonlijke ongemakken een deel van het traject met de bus af te leggen.

's Middags naar de voetbal gekeken waarna ik een paar kannen sangria heb laten aanrukken en een feestje gevierd (mooi he?). Rib uit mijn lijf, maar ja, je hebt wat over voor je team toch?

Wink

Tot morgen.

Kim

Het was toch wel dat zwevende ribje... die heb je niet echt nodig ;)
Keep up the spirit!

Goed bezig Nico!

Dikke kuzz KIm

Herman en Ineke

Zo te lezen heb je net zo genoten van het voetbal als wij. Gelukkig heb je daar naast het wandelen ook tijd voor. Nico we genieten van je verhalen en leven erg met je mee.

Groetjes Herman en Ineke

gonny

Zal het dan toch gebeuren: Nederland - Spanje???? Op naar dinsdagavond! Geeft wel positieve energie he Nico dat "Nederland" steeds een stapje verder komt.
Wij genieten hier ook van de zomer en zeker van het zonnetje momenteel maar dan wel in een andere lichaamshouding dan jij maar ja............verschil moet er zijn.
Keep on going man, we reizen met je mee.

Recuerdos: Gonny