Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

22ste etappe: Ponferrada - Cacabelos

Vandaag om 6.30 uur opgestaan, tanden poetsen, spulletjes gepakt en naar beneden. Was trouwens een goede albergue.

Samen met Kelly naar een bank gezocht langs de route, maar niets gevonden, dus de stad in. Haar pinpas deed het nog niet in zo'n flappentapper, dacht ze. Nadat zij met USA had gebeld zijn we eerst het postpakketje wezen versturen, pinnen, daarna zijn we op een andere locatie haar pinpas gaan uitproberen wat wel lukte. Bleek dat sommige banken haar pinpas niet accepteerden.

Undecided

Onderweg liepen we langs een bakker waar een heerlijke empanada-lucht uit kwam. Je wordt gewoonweg naar binnen gelokt door die heerlijke lucht, dus 2 stukjes gekocht en zittend op een bankje langs de rivier kijkend naar het kasteel dat spul opgepeuzeld, heerlijk.

Laughing

Afscheid genomen, want ik wou weer mijn slentertempo van gisteren aan gaan houden.

Het was inmiddels weer 9.30 uur, maar het was een etappe van 15 km, dus geen probleem, Het eerste stuk was weer saai (maar ja, stad en woonwijken enz., geen zak aan dus), lopend langs ook de rijkere lui huisjes en wat dorpjes waar verder weinig meer te zien was. Dat op zich vond ik niet erg, daar ik hoofdzakelijk in gedachten liep.
Opeens zag ik meer druivenvelden (anders dan in de Rioja-streek) en meer glooiingen onderweg, dat is toch wel leuker lopen.

Laughing

Onderweg weer een paar bekenden tegengekomen, gegroet en weer verder. De meesten gingen naar Cacabelos, een leuk plaatsje waar de albergue aan het einde van het dorp was na het oversteken van een rivier.

Daar kwam ik weer Jane Webster tegen. Haar teen wordt nu wel donkerder en er zat zo'n eksteroog o.i.d. op. De dokter had haar antibiotica gegeven, maar daar werd ze niet lekker van, dus slikt ze het maar niet.

Ik heb haar geholpen met het gaasje vervangen, maar ze vergaat van de pijn.

Frown
Gelukkig heb ik haar zover gekregen dat ze de volgende dag niet zou gaan lopen, maar de bus zou nemen naar Ocebreiro; scheelt een paar dagen lopen, dus ook rust voor haar teen.

Afgesproken dat ik haar naar de bus zou brengen en gelijk informeren hoe of wat verder met de bus. Die zou om 9.00 uur vertrekken, daarna zou ik weer verder wandelen.

Tot morgen.

Reacties

Reacties

Marjan

Zo, ik liep even een paar verhalen achter maar ik ben weer helemaal bij.
Je kunt wel een boek gaan schrijven, volgens mij zou het nog verkopen ook!
BTW, gefeliciteerd met Spanje hè!
XXX

gonny

Hola Nico,

Ja hoor: Nederland - Spanje, ongelooflijk. Petje af voor het voetbal van de Spaanse ploeg maar ja ik ga toch voor Nederland hoor! Jij bent nu waarschijnlijk helemaal Spaans minded. Ik ben benieuwd of Clary voetbal gaat kijken bij jouw familie of dat ze de Nederlandse "kant" opzoekt maar dat hoor ik wel van haar allemaal.
Zover is het nog niet, eerst nog een paar etappes he. Gelukkig ben je van alle markten thuis zodat je de "behoeftige" mens onderweg kunt helpen, zeker op medisch gebied sta jij je mannetje.

Keep on going and till the next time: Gonny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!