Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

23ste etappe: Cacabelos - Villafranca del Bierzo

Ik hoefde niet vroeg op te staan, maar ik kon maar slecht slapen. Een paar keer wakker geweest en wat op het binnenplein gewandeld, om 6.00 uur maar eruit.
Jane Webster was op dat moment ook al wakker, dus heb ik haar teen opnieuw verbonden. Na wat grimassen en stuipjes met haar been (van de pijn) voelde het voor haar toch lekkerder aan dan voorheen (pleister gebruikt met wat zalf ertussen i.p.v. gaas en tape).

Undecided

Toen het tijd was richting bus gelopen, dit ging redelijk en in een kroegje koffie gedronken.
De bus zou om 9.00 uur vertrekken, maar ja soms loopt het anders en werd het 10.30 uur.
Nadat ik Jane op weg had geholpen, kwam een jong meisje naar me toe die ook slecht liep en vroeg naar een dokter en of ik haar kon helpen. Haar even begeleid 5 minuten en daarna weer op pad. Toen ik langs een raam dat wat spiegelde liep, heb ik mijn hoed afgedaan en op mijn voorhoofd gekeken of er een stempel op stond en of ik misschien een bord op mijn rug had met de tekst: kom maar, ik help wel, of zoiets.

Undecided
Laughing
Wink

Over de etappe valt niet veel te vertellen, het was maar 9 km en niet fraai. Maar in Villafranca aangekomen, bleek tot mijn grote blije verrassing dat mijn Amerikaanse vriendinnen daar ook waren.

Laughing

Samen gegeten en - kan niet anders - voetbal gekeken. FANTASTISCH, dus maar even een paar extra borrels genomen (Oranje begint geld te kosten, smile!!).
Laughing

Tot morgen.

Reacties

Reacties

gonny

Broeder Nico:

Nadat ik de suggestie heb aangedragen om als vrijwilliger te gaan werken bij Natuurmonumenten, heb ik nog een ander voorstel: vrijwilliger in het ziekenhuis???? Dichtbij huis en je hebt inmiddels de nodige ervaring dus wat let je: op naar de EHBO-post.
Je kunt natuurlijk ook af en toe op de camino een EHBO-post oprichten (je ligt toch ver voor op het schema) en de hulpbehoevende mensen onder weg van zalf, bandages, pleisters en een stichtelijk woord voorzien. Het is maar een idee.

Ik wens je weer een goede reis verder en veel plezier met al je vrienden.

Recuerdos: Gonny

majory

Hey Nico
Ook wij genieten mee van al je belevenissen en al die mooie ontmoetingen .
Je beschrijft het zo goed ,wat een talent.
Ga zo door en goede reis verder
Zondag ook veel plezier, ik weet zeker dat je een goed plekje gaat vinden om de wedstrijd te kijken
Wij krijgen veel reacties van hoe moet dat nu bij jullie thuis?
Maar in ons huis is er na zondag altijd eentje blij
( ik hoop ikke)
Dikke kus Majory

Rika

Hoi zwager. Die stempel heb je nergens maar dat straal je uit. Maarre niet te snel gaan want het laatste stukje zou je toch met Clary doen? Goede reis nog verder. Kus, Rika

Ina

Hoi Nico,

Wat geniet ik toch van al die verhalen. Het is of ik zelf een beetje met je meeloop.
Voor wat betreft je hulp aan iedereen. Je hebt een vertrouwd gezicht en je straalt het uit.
Geniet er maar van.
In ieder geval hoop ik dat je zondag gelegenheid hebt om DE voetbalwedstrijd te kijken, enne... wie er wint....tja...

Groetjes
Ina

Ed koedijk

Nico dat oplappen heb je bij de dsp geleerd,ga zo door en moge de beste winnen zondag groet Ed.

De Fatelinos

Met heel veel plezier weer je laatste verhalen gelezen.
Is het spreekwoord niet:"Wie goed doet, goed ontmoet".

rob vijn

Hoi Nico. Ik kom net terug van een horizontaal vakantie. Krijg jij na deze etappes, nog extra vrij om ook nog een beetje bij te komen.
Oja en gefeliciteerd met het behalen van de WK.
Adios collega

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!