Nico van St Jean Pied du Port naar Santiago de Compostela

30ste etappe: Melide - Arzua

Vandaag vroeg vertrokken, toen het nog donker was. Af en toe liepen we tussen de eucalyptusbomen door die een heerlijke geur afgaven, een bekende en vertrouwde geur. Als ontbijt hebben we wat fruit en nog wat andere narigheid dat we gisteren in een supermarkt hadden gekocht.

Na 5 kmheerlijk in de schemer te hebbengelopen,namen weonze eerste koffie en dat hebben we opgedronken terwijl we de stierenrennen in Pamplona op televisie bekeken waar iemand nog even op de hoorn genomen werd.

Frown

Na al deze inspanningen weer op pad gegaan, waar we weer een aantal dames tegenkwamen. Onder begeleiding wel te verstaan, best wel leuk om te zien.

In het donker lopen is op zich wel apart: je komt bijna niemand tegen en naarmate het lichter wordt, des te meer vogels je hoort en verder hoor je alleen jezelf.
Het pad zelf was best mooi: dan weer omhoog tussen de bomen door, dan weer even langs de weg, maar het verveelt zeker niet als je de omgeving blijft bewonderen.

De temperatuur valt best mee, maar er valt af en toe een klein spettertje. Op zich niet echt vervelend.

Arzua is net als veel andere plaatsen niet echt spannend, maarwe komen hier ook niet om de plaatsen te bezichtigen, dus is dat ook geen probleem.
Wink

Ik ga nu even de toerist uithangen, dus tot morgen.

Reacties

Reacties

gonny

Hola Nico,

Laat ik nou denken dat we een hele nabeschouwing van het voetbal kregen van jou! Maar nee, zoals het een echte pelgrim betaamd, heb je dat ook alweer daar gelaten waar het hoort en concentreer je je voornamelijk op je voettocht met alle prachtige dingen die de natuur onderweg aan je geeft. Daarnaast heb je ook nog je vriendinnen dus je bent een "rijk" man.

Adios y hasta manana: Gonny

shelley

Nico, Vandaag bereikt u Santiago. Ik hoop dat het is alles wat je had gehoopt. Een wandeling van een leven tijd voor u en de rijkdom van nieuwe vriendschappen gevonden langs de weg ...
Shelley

Clary

Hi luv,

Geweldig dat je in Santiago bent aangekomen, gefeliciteerd!
Dit grootste deel zit erop voor je. Heb genoten van al je verhalen, mails en telefoontjes en heb bewondering voor hoe je de camino hebt volbracht. Ben beretrots op je!
Veel plezier in Muxia de komende dagen met je nieuwe vrienden. Heb je verdiend.
Vanaf zondag lopen we samen de laatste etappes. Ik verheug me er al op!

Liefs en een dikke knuffel,
XXXX

Jeroen

Nico, Met de finish in zicht maak ik een hele diepe buiging en heb met spanning je dagelijkse verhalen gelezen.

Profundo respeto

Jeroen

Ton en Kees

Hé Nico, we zitten net je laatste verhaaltjes te lezen. Bijna aan het eind van je wandeling, gefeliciteerd er mee. We horen de rest van de verhalen wel als je terug bent. Veel plezier met het vervolg van je vakantie.

Rick

Hola amigo,

Zit in een internetcafe in Kuta op Bali in gezelschap van een horde mosquitos. Ik zie dat jouw avontuur er bijna op zit, geweldig gedaan makker!! Ik heb je verhalen niet allemaal gelezen, dat zal ik bij terugkomst doen. Nogmaals een vet respect voor deze prestatie! Geniet met Clary van de laatste dagen, doe voorzichtig en ik zie je na 12 augustus. Hasta la pasta, ik eet al drie weken nassie, bamie en ....... groet, Rick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!